ZAPRASZAMY DO SKŁADANIA WNIOSKÓW

Projekt grantowy, polega na udzielaniu grantów w postaci refundacji środków poniesionych na magazynów energii w budynkach stanowiących własność lub współwłasność. Wnioskodawca może złożyć więcej niż jeden wniosek o przyznanie grantu w ramach projektu, jeśli posiada więcej budynków mieszkalnych.
Kto może uczestniczyć?
- Właściciele nieruchomości wpisani w księdze wieczystej Nie kwalifikują się nieruchomości, gdzie prowadzona jest zarobkowa działalność rolnicza.
- Nieruchomość gdzie jest prowadzona działalność rolnicza musi posiadać drugi licznik energii z oddzielnym numer PPE (widoczny na fakturze).
- Instalacja magazynu energii elektrycznej lub magazynu ciepła objęta grantem ma być dostosowana do posiadanej przez Grantobiorcę instalacji OZE.
- Maksymalna moc instalacji fotowoltaicznej do której dobierany będzie magazyn energii elektrycznej/cieplnej wynosi max. 10kWh.
Maksymalna wartości kosztów kwalifikowalnych:
- Magazyn energii elektrycznej - cena za zakup i montaż magazynu – za każdą 1 kWh pojemności nie może przekroczyć 6 tys. zł.
- Magazyn ciepła - cena za zakup i montaż zasobnika c.w.u./ buforu ciepła, nie może przekroczyć 6 tys. zł.
Poziom dofinansowania: do 85% brutto kosztów kwalifikowalnych.
Magazyn energii dostosowany do produkcji energii w urządzeniach OZE, to taki którego pojemność (kWh) nie przekracza od 1 do 1,5 krotności mocy (kWh) posiadanej instalacji fotowoltaicznej.
Termin składania wniosków: od 20 czerwca 2025r. do 21 lipca 2025 r.
Komplet dokumentów zgłoszeniowych należy składać wyłącznie w wersji papierowej (oryginalnie podpisanej) w siedzibie Związku, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, pokój 424 , w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 14.00.